Butik Ø

Pressemeddelelse: Mere Ø på Østerbro

Billede af Butik Ø på Nordre Frihavnsgade 26

Da vi åbnede Butik Ø sendte vi denne pressemeddelelse til en udvalgte medier. Der gav flere gode omtaler, og fortæller lidt om Butik Ø’s historie og formål.

Ny butik vil gøre smagen af de danske øer til smagen af hverdag.

Øl fra Ærø, pesto fra Bornholm og sirup fra Samsø er blandt de varer, der kan findes på hylderne i den nye ’Butik ø’ på Nordre Frihavnsgade 26. Med mere end 200 Ø-specialiteter fra hele landet er visionen at fremhæve de fødevareproducenter på de danske øer, der gør en særlig indsats for kvalitet og miljø, og give dem mulighed for at få deres produkter på Danmarkskortet.

”På mange øer er der de seneste år satset stort på produktionen af kvalitetsfødevarer og mange af ø-produkterne er med til at præge den kulinariske udvikling i Danmark. Derfor fortjener ø-varerne at få opmærksomhed,” fortæller butikkens indehaver Monica Juni, der selv har en særlig kærlighed til den danske småøer og ofte besøger Bornholm, hvor meget af hendes familie bor.

”Den kvalitet og smag, mange af de ø-producerede varer har, er helt unik. Når vi er på Bornholm køber vi ofte mange ting med hjem, men jeg har savnet et sted i nærområdet, hvor man kan finde ø-specialiteterne. Jeg vil gerne give mine kunder mulighed for at gøre smagen af de danske øer til en del af smagen i hverdagen”, fortæller Monica Juni, der selv bor et stenkast fra butikken med sin mand og deres fire børn.

Ø-smag i hjemmekøkkenet

Hylderne i Butik Ø er fyldt med specialiteter som kvalitetsolier, sennep, pesto, saft, te, snaps og i nær fremtid også et mindre udvalg af kølevarer som ost, charcuteri og pålæg. Varesortimentet kommer fra Bornholm, Samsø, Lolland, Møn, Ærø, Fejø og Læsø og bliver løbende udvidet. Hvis man ønsker at give ø-smagen videre er en række af produkterne velegnede som gaver, mens ellers er der særligt fokus på at få mere ø i hjemmekøkkenets måltider.

Monica Juni glæder sig til at blive en del af handelslivet på Østerbro.

”Der er en helt særlig stemning på Nordre Frihavnsgade. Den emmer af lokalt liv med masser af lokale butikker og handlende, og det er efterhånden en sjældenhed med den form for nærhed i store byer,” fortæller den nyslåede butiksejer, der ofte selv vil være at finde bag disken og gerne deler ud af tips og tricks til at få smagen af Ø ind i de Københavnske køkkener.

Butikken holder åbent mandage til fredage fra 11-18, og lørdage 10-14 På www.butikø.dk kan man læse mere om butikken.

You Might Also Like